Over Remy

Hij is een geboren marketeer en social media freak. Remy heeft verschillende nationale en internationale functies binnen marketing-gigant IKEA mogen vervullen en hij introduceerde creativiteit en storytelling als belangrijk marketinginstrument in de sierteeltsector. Uiteindelijk koos hij om zelf te gaan ondernemen. In eerste instantie als digital marketing adviseur, maar uiteindelijk als co-founder en creative director van Digital Captains, waar hij samen met een team van strategen en contentmakers campagnes bedenkt. Dat doet hij voor prachtige opdrachtgevers, zoals De gemeente Den Haag, de Kamer van Koophandel, de Hoge Veluwe en een hele reeks bekende profvoetballers.

Remy is een echte ‘Xennial’. Dat betekent dat hij zonder e-mail is opgegroeid, tussen de cassettebandjes en videorecorders, maar nu optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden uit het digitale tijdperk, die hij vanaf moment één op de voet heeft gevolgd. Vooruitgang in een combinatie van technologie en marketing is zijn grootste interessegebied geworden. Remy kan zich daardoor nu met gepaste zekerheid trendwatcher pur sang noemen.

Remy houdt van authenticiteit. Sterker nog, hij vindt het van groot belang. In zijn rol als marketeer helpt hij bedrijven met het vertellen van het daadwerkelijke verhaal, vol met passie. Met door hem zelf ontwikkelde methodieken is hij een Master Storyteller en contentspecialist.

Ook springt hij regelmatig op het grote podium om zijn ervaringen te delen met het publiek. Hij kan een inspirerend verhaal vertellen over storytelling, of de mogelijkheden van de nabije digitale toekomst benadrukken. Onlangs deed hij dit bij bedrijven als Bacardi, IBM en AB InBev, maar ook op schrijfevents. Bovendien modereert hij met veel plezier, creativiteit en een vleug humor een volledig event.