Testimonials

Tevreden klanten inzetten als ambassadeurs met testimonials.

Het hebben van een tevreden klant is altijd goed. Zij zorgen voor de nodige mond-tot-mond reclame. Een sterkere vorm van reclame bestaat niet. Als ondernemer kun je hier je voordeel mee opdoen door de klant om een beoordeling te vragen via een testimonial. De beoordeling komt direct op de eigen website of je Facebookpagina te staan. Klantbeoordelingen op de website hebben een sterk effect op de zoekresultaten in Google. Onderstaand voorbeeld toont een zoekresultaat in Google op de eerste pagina. (zoekwoord: “social media dashboard

Dankzij de sterretjes wordt er vaker op geklikt dan resultaten zonder sterretjes.

Social Media Dashboard

Op de eigen website ziet het er ook mooi uit. Dit kan worden opgeleverd in de eigen huisstijl. De volgorde kan worden bepaald (nieuwste bovenaan, of juist random). Positieve beoordelingen kunnen direct op de website worden getoond. Negatieve beoordelingen kunnen  worden tegengehouden. Na de reactie van commentaar te hebben voorzien kan de reactie alsnog online. Positieve reacties zijn deelbaar op sociale media, negatieve reacties niet.

Een negatieve beoordeling kan waardevolle informatie opleveren. Een onprettige ervaring van een klant kan snel worden verspreid via sociale media, zonder dat je dit zelf in de gaten hebt. Door de mening van de klant te respecteren en een oplossing te zoeken kan er van een bedreiging een kans worden gemaakt. Een ontevreden klant die goed wordt geholpen kan alsnog ambassadeur worden.

testimonials

De voordelen op een rijtje:

  • Leer snel en eenvoudig wat  klanten van je vinden
  • Verhoog de vindbaarheid van je website
  • Zet tevreden klanten in als ambassadeur

Kosten

Een standaard account kost €79,- per maand (exclusief €350,- implementatiekosten).

Meer info over testimonials