Visual storytelling

Door middel van ‘visual storytelling’ kun je als bedrijf je verhaal ‘online’ aan je doelgroep vertellen. Dit is in het digitale tijdperk een onmisbare manier om nieuwe klanten te bereiken.

YouTube is met 800 miljoen bezoekers per maand de 2e grootste zoekmachine ter wereld. Veel bedrijven doen er alles aan om goed in Google te scoren, maar YouTube wordt nog te vaak vergeten.

Consumenten zitten niet te wachten op een saaie bedrijfsfilm die eigenlijk alleen leuk is voor de mensen die er werken. Hoe vaak zal zo’n film doorgestuurd worden? Veel interessanter is het om een verhaal te vertellen over je product of bedrijf dat de consument nog niet wist. Als dit op een leuke manier gedaan wordt kan er een ‘viral’ onstaan. Dit betekent dat mensen het aan elkaar  doorsturen via verschilende sociale media.

Onderstaande film is hier een uitstekend voorbeeld van. De film doet geloven dat je met speciale schoenen over water kunt lopen. Dit heeft geleid tot vele discussies. Het is natuurlijk niet waar, maar de schoenenfabrikant die hier achter zit heeft het echt goed gedaan. De film is ruim 13 miljoen keer bekeken!

Een internetfilm is meer dan alleen een film op je homepage. De film kan verspreid worden via verschillende kanalen.

Wij maken graag een film voor jouw onderneming. Neem hiervoor vrijblijvend contact op.